FC Utrecht en OFM. werken samen aan exclusieve clubsneaker

Limited Edition Cycleur de Luxe sneaker voor spelers en fans

FC Utrecht en mannenmodewarenhuis OFM. werken al vijf jaar samen voor de stijlvolle clubkostuums van de staf en selectie. Dit jaar betrok OFM. het sportieve Vlaamse mode- en sneakermerk Cycleur de Luxe bij de samenwerking voor een exclusieve blauwe sneaker voor de club. Niet alleen voor de spelers, ongeveer 40 paar schoenen zijn beschikbaar voor supporters in de winkels in Nieuwegein, Leidsche Rijn en Woerden.

Cycleur de Luxe is al jaren sterk vertegenwoordigd in het assortiment van OFM. en daarmee ook één van de best verkopende sneakermerken in hun collectie. Met een passie voor wielrennen en sport, is de link naar voetbal snel gelegd. Zeker omdat OFM. voetbalicoon Hans Kraay Jr. als ambassadeur heeft.

“Toen OFM. ons een partnership voorstelde om een collab-sneaker uit te werken voor FC Utrecht, twijfelden we geen seconde. Voetbal, sport en sneakerdesign behoren immers tot ons DNA. Bovenop weten we uit ervaring ​ dat OFM. er steeds voor zorgt dat de outfits perfect matchen met onze sneakers. Zo kan FC Utrecht met stijl en trots onze outfits dragen.” Zegt Patrick Vanneste (eigenaar Cycleur de Luxe) over de samenwerking.

Duurzame stappen zetten

Beide modemerken houden rekening met de ecologische voetafdruk als het aankomt op de ontwikkeling van de sneakers binnen deze samenwerking. Zo zijn er duurzame Europese materialen gebruikt in de schoen. Zoals hoogwaardig nubuck en katoenen veters. Daarnaast gebeurde de productie volledig in Portugal en is ook de omdoos van gerecycled FSC karton.

Eerdere samenwerking voor goede doel OFM.

Eerder dit jaar maakte Cycleur de Luxe als premium partner van de wielertochten OFM. Ride Series een speciale ‘Ride’ sneaker. De zool van deze sneaker is voorzien van een kasseien-detail. Wellicht te herkennen van ’s werelds bekendste wielertour ‘Parijs-Roubaix’. Per verkocht paar van deze sneakers gaat 25 euro rechtstreeks naar Stichting Mannen voor Mannen. Het goede doel die een vuist maakt tegen prostaatkanker.

“Vanuit een gezamenlijke passie voor de koers is deze limited edition sneaker ontstaan. 1+1=3. Een sterke colab tussen OFM. & Cycleur de Luxe waarbij het goede doel, Mannen voor Mannen, centraal staat!” Aldus Menno Dings, Head of brand, Marketing & eCommerce bij OFM.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Over OFM.

Van strak (maat)pak tot stoere jeans en sneakers. Wij hebben het allemaal in huis en onze modeadviseurs weten je er ook alles over te vertellen. We vinden het namelijk belangrijk dat je alles uit je garderobe én uit jezelf kan halen. Het draait tenslotte niet alleen om het uiterlijk, maar om het gevoel wat je hebt in een goede outfit. Daarom vind je bij ons meer dan kleding, lifestyle en accessoires. Denk aan events, de beste deals in een verrassende omgeving.

Met een twintigtal winkels, zit er altijd een OFM. bij jou in de buurt. Wil je rustig komen passen of op zoek naar een outfit voor een speciale gelegenheid? Wij helpen je onder het genot van een goede kop koffie. Of een wijntje natuurlijk. www.onlyformen.nl

Over Cycleur de Luxe

Het Belgische mode- en schoenenmerk werd in 2012 opgericht en haalt inspiratie uit de rijke fiets- en modehistorie die België rijk is. Cycleur introduceert vélo-couture in de vorm van een trendy lifestylecollectie, vol details die refereren aan de fiets. Door marketing en innovatie motiveert Cycleur de Luxe trendy mensen om fit te blijven. Het merk is beschikbaar in de Benelux en breidt snel verder uit naar Europa. www.cycleurdeluxe.com

Over Mannen voor Mannen

Bij OFM. zetten wij graag een stap extra als het aankomt winkelgemak en een persoonlijke shopervaring. Omdat wij het belangrijk vinden om er te zijn voor álle mannen, hebben wij in 2013 de Mannen voor Mannen stichting opgericht. Afgevaardigden van verschillende afdelingen binnen ons bedrijf organiseren gedurende het jaar acties en events om geld in te zamelen voor projecten van het KWF. Denk aan onderzoeken die ondersteunen bij behandeling en preventie van kanker bij mannen. In dit geval prostaatkanker. In Nederland krijgen namelijk jaarlijks ongeveer 13.600 mannen prostaatkanker.

www.onlyformen.nl/mannen-voor-mannen

Video over Mannen voor Mannen: https://youtu.be/YxJpIUf6YBA

Persberichten in je mailbox

Over OFM.

Van strak (maat)pak tot stoere chino en sneakers. Wij hebben het allemaal in huis en onze modeadviseurs weten je er ook alles over te vertellen. We vinden het namelijk belangrijk dat je alles uit je garderobe én uit jezelf kan halen. Het draait tenslotte niet alleen om het uiterlijk, maar om het gevoel wat je hebt in een goede outfit. Daarom vind je bij ons meer dan kleding, lifestyle en accessoires. Denk aan events, de beste deals in een verrassende omgeving.

Voor meer informatie over OFM. neem je contact op met [email protected]

De Aaldor 13 4191 PC Geldermalsen

onlyformen.nl